söndag 25 maj 2014

Morsdag


Morsdag, solen gassade när jag klev ut genom sjukhus dörren strax efter klockan sju. Fåglar som pep och ljumna vindar, inte kan man väl sova då? Tog en snabb sväng förbi en grusplan där jag visste att det låg några trasiga betongplattor i en grushög, jag behöver dem till ett bygge i trädgården. En liten skogsmus låg och sov under en av dem och sprang snabbt iväg när jag lyfte på taket till hans hus. Sen fick jag tvinga mig själv i säng för några timmars sömn.



Medan jag sov planterades det ett efterlängtat litet träd åt mig i morsdag present, en purpurapel. Jag hade tydligt talat om att jag väldigt gärna ville ha ett nytt träd istället för vårkörsbäret som aldrig tog sig och att tex purpurapel skulle vara en utmärkt ersättning (det är bra att vara tydlig har jag hört).  


         Det här lilla underbara trädet ska jag mata med kobajs, vatten och kärlek, i massor!
Till hösten kommer små  mörkröda frukter som lär älskas av fåglar, jag har försökt klura ut vilka fåglar kan jag förvänta mig få besök av. Den enda bilden jag hittade var på en liten papegoja som satt och åt i en purpurapel. Hoppas! Det vore ascoolt med papegojor på besök i min trädgård!!!
                  Grattis alla mammor och särskilt min egen som jag fick bjuda på middag i dag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?