torsdag 29 maj 2014

En liten borstfamilj


 Jag är inte så bra på matte och har irriterat mig på att jag aldrig får tag på precis just den sopborsten som jag vill ha till vår yttertrapp. En sådan som syns på bilden ska det vara för de är både snygga och sprätter bort stenar väldigt effektivt. Barnborstar av den sorten finns det alltid ett överflöd av men aldrig vuxenborstar när just jag är i affären. Till slut så köpte jag i alla fall i ren desperation en borste för barn och upptäckte att när man står i en trappa och sopar trappsteget ovanför så blir man ju faktiskt kortare i förhållande till när man sopar ett golv. Med andra ord barnborsten passar perfekt för att sopa trappan med!!! Den är till och med bättre och mycket gulligare än de stora! Om jag hade varit ett mattegeni så hade jag förstås räknat ut det här redan i affären men det är jag ju som sagt inte. Fast en stor sop är också bra så jag fortsätter och leta,  för med den lilla så förvandlas jag till en krokig liten gumma när jag sopar nedanför trappan och det är ju inte så kul..... Tänk sen va gulligt med mamma/pappaborsten och lilla barnetborsten där vid brevlådorna. En egen liten borstfamilj som välkomnar en när man kommer hem.



Jag vill ha något somrigt att hänga på ytterdörren men vill inte köpa, ibland är jag väldigt snål. Nu får utetygblommorna hänga där men de hänger inte så bra. Vinden fångar dem hela tiden och kastar iväg dem så det blir en evig kamp om var blommorna ska vara mellan oss. Just nu leder vinden kan jag säga men jag funderar på att fuska lite och använda klister....

2 kommentarer :

  1. Härliga du!
    Pappa Borst kan finnas hos borstbindaren på vallby friluftsmuseum. Kanske är Mamma Borst oxå där men hon brukar resa en hel del i jobbet...
    Lycka till!

    SvaraRadera

Vad tycker du?