måndag 7 april 2014

Underbara tak

Språk är inte min starka sida och när det kommer till franska så kan jag i princip bara säga bonjour och merci. Men under början av resan så får jag en felkoppling och säger bonjour istället för merci hela tiden.  Skäms gruvligt över mig själv när jag glatt häver ur mig bonjour för fjärde gången när servitören kommer in med desserten. Min reskamrat kan betydligt mer och frågar efter vägen på sin skolfranska varenda gång vi kommer vilse. Att hon sen inte förstår ett dugg av vad de svarar bekymrar henne inte "de pekar ju ditåt, det räcker väll?"
Taket med discobollarna i den lilla baren fick mig att vilja ligga plakat på golvet, drinkarna med faktiskt.  Önskar att jag var där nu. ....

2 kommentarer :

  1. Läckert tak. Franska...jag kan inte många ord. Jo jag kan: Jag heter.... men jag kan inte stava det ;)

    SvaraRadera
  2. Goaste drinken -shrek. Kanske vi kan hitta några svartklädda brunetter med hög frisyr som kan fixa två såna?
    /Cina

    SvaraRadera

Vad tycker du?