onsdag 2 april 2014

Hemskt och farligt


I kväll pussar jag den här lilla sötnosen och de andra fyra gullen adjö för några dagars semester i Paris. Fast nu när det äntligen är dax att åka så vill jag inte längre. Det är samma sak varje gång jag ska resa ifrån min familj eller det spelar ingen roll om de följer med, resa känns alltid farligt när det närmar sig. Där ute i världen finns det så mycket farligt, väskryckare och organtjuvar. För att inte tala om själva flygresan, måste man verkligen flyga så himla högt upp?
Jag tror att jag blev svårt personlighets förändrad när jag blev förälder, innan barnen kom hoppade jag både fallskärm och var med i ett uppvisnings team och stod på flygplansvingar. Fast när jag tänker efter så var det nog lite läskigt då också, men jag gjorde det i alla fall.  Ja, ja, när jag väl är framme så brukar jag glömma bort att vara rädd, det finns ju så mycket nytt att göra och titta på. Bara det där att sitta och lyssna på människor som smattrar fram ord på ett obegripligt språk och man kan knappt avgöra om de är arga eller glada. Och, och jag byter inte bara land utan även årstid, där nere är det nästan sommar, kanske kan man inte ens ha strumpbyxor på sig.




Nä, jag passar nog allra bäst här hemma, i min lilla stad där jag kan gå och plocka fåglar på gatorna. Men lite kul ska det bli.....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?