söndag 30 mars 2014

Ett trottoarfynd


Kajor tillhör definitivt mina favoritfåglar, deras ljusgrå ögon är så vackra och de har en så kaxig attityd. Fast egentligen så gillar jag ju alla stora fåglar och allra mest kråkor. 
Nu finns det en kaja mindre i världen men det gör inte mig så mycket, det vimlar ju av dem. Faktiskt så blev jag lite glad när jag såg den här stackaren dels för att den låg lite Monte Pytonaktigt på rygg med fötterna i vädret och för att jag velat få tag på en fågel att använda till mina bilder. Så nu ligger kajan i frysen i källaren i dubbla påsar. Usch mamma, sa barnen. Men sen blev de glada när de kom på att de har något nytt att reta mig för. Familjekärlek. 

3 kommentarer :

  1. Hahahahaa....Ligger den i frysen?? Ska du låta den stoppas upp sen? Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den ligger i frysen och ja, jag funderar på att stoppa upp den eller så får den bara komma fram små korta stunder då och då för att förgylla tillvaron när livet känns trist. Kram//sanna

      Radera
  2. Du är så otroligt cool...Hahaha, tycker det är så roligt att läsa och se din blogg!

    SvaraRadera

Vad tycker du?