lördag 1 februari 2014

Ett mushus har gått upp i rök


Vi har gjort i ordning ett av barnens rum med heltäckningsmatta, väggfasta hyllor och idag ett nytt skrivbord. Fast särskilt nytt var i och för sig inte skrivbordet, det har stått i källaren i flera år. När jag gick igenom lådorna hittade jag ett litet musbo, i en fin lilla sammetspåse hade musen bäddat med pappersremsor och garnnystan. Som tur var så hade den övergivit sitt bo eller så var den kanske bara ute en sväng och kommer att bli grymt besviken när hemmet och den lilla sängen har gått upp i rök. Lite dåligt samvete har jag faktiskt, kanske borde jag ge bort min chokladbjörn som jag vann på nyårsafton som en liten tröst åt den. Fast å andra sidan så hade den bajsat så mycket så den kan gott ha det. Björnen behåller jag.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?