torsdag 9 januari 2014

Längst in i garderoben fanns min karaktär



Längst in i garderoben gömde jag fem små nyköpta assietter i mitten av december, det kändes som att jag skulle uppskatta dem mer om jag väntade med att ta fram dem till januari, efter alla glada högtider. Och när jag häromdagen då tog fram tallrikarna mindes jag en tidningsartikel om shopaholics, där stod det att just så dövar shopaholics sitt dåliga samvete, de gömmer det dem köpt.
Brukar jag gömma saker jag just köpt i garderoben? Ja det händer. Usch på mig då, fast tänk om det istället är så att jag vill spara lite på glädjen, inte bara vräka i mig allt det nya på en gång? Man skulle ju kunna välja att se det som lite sparsmakat att vänta, att hålla på sig. Inte vara en sådan som bara vräker i sig allt godis på en gång, för det har jag faktiskt slutat med (det är bara deg och kakor som jag hetsäter). Nästa gång jag SPARAR något i min garderob ska jag knycka lite på nacken och känna mig stolt över att jag minsann inte är helt utan karaktär. Jag kan vänta, jag kan stanna upp, jag faller inte för lustar annat än om jag har planerat för det.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?