tisdag 7 januari 2014

En egen snapphane


När en av grannarna blev sambo var han tvungen att rensa ut bland sina grejer för att få plats med sin fästmö, en av de saker som inte fick ingå i sambolivet var den här snapphanegrillen,  en miniugn med grill funktion. Fungerar utmärkt för varma mackor, rosta bröd eller helt enkelt grilla på det man vill grilla på.



Citroner och tvättsvampar brukar jag kanske inte grilla så ofta jag tog bara det som fanns närmast till hands för att fylla ut, det jag vill visa är det smarta lilla handtaget som man lyfter plåten med. Ljudet ugnsluckan gör när den fälls ut (en hårt spänd fjäder dras ut, ungefär så låter det) och handtagets perfekta funktion gör det till ett nöje att använda ugnen. Nu låter jag lite som en reklamsnutt från 50-talet men det är roligt att använda smart utförda prylar. Finns det något hatigare än saker som trilskas? Den här kompisen trilskar aldrig.



                                                  Min! Tur för mig att han blev kär...

2 kommentarer :

Vad tycker du?