onsdag 29 januari 2014

Bejaka dina sublimiteter och träd in genom ljusportalen


Ibland glömmer man bort något fint som man haft bara för att man slutade med det ett tag. Vad jag menar är att jag tog bort en ljusslang som jag satt upp i serveringsgången för att den var trasig, sen glömde jag bort att köpa en ny. Men som tur var kom för att tag sedan hem till någon (puss Mia!) som gillar ljusslingor och ljusslangar lika mycket som jag gör.  Då kom jag ihåg det och skyndade mig att köpa en ny (nej föresten jag hittade ljusslangen på Myrorna). Den lyser upp alldeles lagom mjukt och så gillar jag att gå igenom en lysande dörröppning. Egentligen vill jag ha ljus runt alla dörrar men det blir nog lite överdrivet, så än så länge finns det bara en ljusportal hemma hos oss.
Nu kan jag inte låta bli att tänka på att vad fantastiskt det vore om jag någon gång kunde komma till skott och måla golvet, problemet är bara i vilken färg? Vit kanske men en fin färg är roligare så eee jag får tänka lite till tror jag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?