fredag 6 december 2013

Låt stå...


Vem kan diska och städa bort när det är så här vackert?
En tom diskho är inte ens i närheten så rogivande och fantasieggande som det här.
Så ibland blir det helt enkelt inte av att jag diskar, för inte är väll jag en sådan som förstör det fina? Istället doppar jag fingrarna i vattnet några gånger och petar lite på skummet, sen dricker jag mitt kaffe.

Sven The Snowstorm
Äntligen kom snön och en storm med den, mina små minigranar vickar omkull hela tiden, nu får dom ligga kvar tills han drar vidare. I natt jobbade han hårt hela natten, men allt han åstadkom var inte dåligt. På jobbet var det högtryck och nya små människor tittade fram på löpande band. Känslan att få krypa ner i sängen efter en sådan natt när det viner utanför dörren och sängen är varm och mjuk, den är obetalbar. Verkligen...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?