måndag 16 december 2013

Bakom gardinen



Bakom gardinen i vardagsrummet står en av alla mina kära ljusslingor, jag får liksom aldrig nog av dom små lysmaskarna. Egentligen så brukar väll en ljusslinga hänga eller ligga men den här står faktiskt.


Bitvis i alla fall....förra december så for jag runt och letade reservlampor till tomtarnas slinga som slutat fungera men lyckades inte få tag på några. Blev grymt besviken, en jul utan lystomtar??? Ja så fick det bli. Men i år så lyckades jag med en liten kniv sprätta upp tomtarna och knäppa fast dem på en ny slinga, det kändes väldigt pyssligt. Nu får vi fira jul med tomtarna och jag undrar varför jag var så trögtänkt förra julen?
Det här med att ersätta slocknade lampor i en slinga är ett helsike, det finns för många sorter och sen vet man inte riktigt om alla som slocknat är trasiga eftersom slingor ofta är seriekopplade. Tips någon?

1 kommentar :

  1. Shit vilket pill! Duktigt av dig. Jag skulle aldrig ha tålamodet.

    SvaraRadera

Vad tycker du?