lördag 2 november 2013

..och på nätterna hör vi hur de hasar omkring där ute.





Vår alldeles egna hemma odlade pumpa. Lite svårt var det att sticka kniven i den men till slut gjorde vi det. Jag brukar flytta lite på ödlorna som står vid entrén, "hjälper dem på traven" så att det ska kännas som att de hasar omkring där utanför vår dörr om nätterna....



            Eftersom jag har ganska kort minne så fungerar det rätt så bra, i alla fall på mig.......



Ett snabbt besök på kyrkogården klämde vi in i kväll, min pappa fick sitt ljus och jag fick en snabb glimt av hattifnattarna som väller fram. Det var lite för mycket folk för att kunna njuta ordentligt och nu när dimman ligger tät vägrar barnen att följa med på en kvällstur. Fegisar....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?