fredag 8 november 2013

Lugn och lycklig





Efter en hel lång vecka utan en man i huset, bara en hoper småmän, så har han äntligen kommit hem igen. Jag fick presenter och han såg inte att jag målat om i ett av rummen förrän ett av barnen undrade om han tyckte att det var fint. Precis som det brukar vara.



Min äldsta son som var med när jag köpte färgen gillade den inte riktigt, "snart ser det ut som att vi bor i ett clownhus". Hans bröder instämde när jag försökte få någon av dem på min sida "ja, jag tycker att det är pinsamt med guldgolv i köket" "du menar väll strippgolv?" "stackars pappa du målar alltid om när han åker bort" "och nu ska hon måla med rosa sockervaddsfärg".....



Jag som tycker att jag är snäll som överraskar och det tycker han med, när han väll lagt märke till det.

4 kommentarer :

  1. precis så är det...inte fråga bara göra, det märks tydligen inte om man inte säger något. Väck inte den björn som sover säger naturfotografen ;) ps. mycket vackert med guldgolv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är vackert men svårt att fånga glittret på bild. //Sanna

      Radera
  2. Inte fråga - bara göra. Det är min melodi det med :)

    SvaraRadera
  3. Haha oj vad jag känner igen mig. Både med att göra om när han reser (det pirrar alltid till när han säger att det är dags för en resa hehe) och det där med pinsamt och clownhus... Mina barn ska ha STIIIIIIIIIIIIIIIIIILRENT när de flyttar hemifrån. Iallafall 75% av dem. De resterande 25 % är inte i brytasiglossfasen ännu så hon tycker fortfarande om mina galenskaper men jag märker en tynande entusiasm... ;)

    SvaraRadera

Vad tycker du?