tisdag 5 november 2013

Kura och smida planer...


 Nu när November smyger sig på oss med sitt mörker och sin fuktiga famn så finns det all tid i världen för att kura inne och smida planer för framtiden, julen eller kanske bara vilken nagellacks färg som passar bäst på vinterbleka tår.


Själv ska jag försöka klura ut hur man bäst fotograferar ett guldglittrigt köksgolv så att det verkligen syns i all sin prakt (och inte ser så här trist ut).


I natt blev jag bjuden på skumtomtar på jobbet och berättade det för mina nio-åringar när vi pratade om allt gott som vi vill äta i jul. - Va! Får du betalt för att sitta och äta skumtomtar på jobbet, vad orättvist. Själv får jag slita gratis i skolan utan att få något gott alls, skrek den ena förfärat. Sen skrattade de åt att mammas jobb är att äta skumtomtar hon bara ljuger om bebisarna.
Visst är det lyxigt att vara vuxen ibland....



Glögg får man dricka från och med oktober månad om man håller sig till en sort som inte smakar så traditionellt. I år får man gissa sig till vad Blossa har för smak men jag tror att det är lite pomerans och kanske äpple i den, god är den i alla fall och klibbig, väldigt klibbig.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?