tisdag 15 oktober 2013

Mördad


Ingen hade förstås sett eller hört något eller kände till vem som kunde vara den skyldige. Men där låg den, på golvet med halsen avskuren. Min vackra svan. Det är väll bara och laga med lite klister, tyckte någon. Men det är inte så bara när något så fint gått sönder och särskilt när man inte får skälla på den som är skyldig.
Det tog några dagar att samla mod men sen tog jag fram burken med olika sorters lim och valde noga. Tänk om huvudet hamnar åt fel håll eller inte går att få fast? Tänk om jag får för mig att limma fast näbben mot halsen bara för att det skulle se lite roligare ut? Farhågorna hopade sig men till sist så klämde jag bara fram ett par droppar och tryckte dit huvudet, lätt som en plätt och nu är den lika vacker som förut!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?