fredag 25 oktober 2013

Heroin chick fotölj


Idag har jag silvertejpat vår gamla bruna skinnfåtölj, den håller tyvärr på att falla isär och borde egentligen kläs om. Men den är ju som snyggast nu.... Som tur var fanns det svart "silvertejp" (ja jag vet att det heter gaffatejp, men det låter så fult. Gaffatejp!) Men lite knarkarkvart känns det med silvertejpade möbler, fast på ett ordnat sätt. Riktigt kvartit var det väl egentligen innan jag tejpade och stoppningen hängde ut.


I kväll bjöd jag min mamma på middag och hon berättade om en mataffär som hon har börjat handla i.
- Den ligger så bra vid ett litet lokalt bibliotek och så har den ett sånt bra utbud av laktosfria produkter. Det är ju så modernt med laktosfritt nu för tiden.
Precis så pratade min mormor och jag älskar den meningen, att laktosfritt är modernt. Själv har jag blivit botad och kör numera med den omoderna vanliga mjölken, ibland röd och ibland grön. Min äldsta undrade över varför jag växlade mellan röd och grön mjölk. Jag fick erkänna att jag tar den gröna i första hand men....om jag måste böja mig för att det är så lite kvar i hyllan så väljer jag att ta den röda som alltid står bekvämt i brösthöjd. Det tyckte han var höjden av lathet, den som väljer fetmjölk borde väl få anstränga sig lite för den. Eeeh ja kanske, själv vill jag bara ha det bekvämt när jag handlar. Drömmen vore att bara kunna svepa ner allt man vill ha i sin vagn från hyllor i perfekt anpassad höjd medan man småjoggar igenom affären på två minuter.

2 kommentarer :

  1. På tal om silvertejp så tror jag att Beijer har rosa just nu. Eller var det gaffatejp? Nu minns jag inte....Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååh, det måste jag kolla upp. Tack för tipset! //Sanna

      Radera

Vad tycker du?