söndag 1 september 2013

Att vara på olika sätt med olika barn.




Ibland ser jag inte bilden förrän jag får se den i datorn, det var han, inte jag som absolut ville att vi skulle ta ett kort här. Bredvid spåret i skogen så står det vad som ser ut som en skateboard ramp, men trasmattan gör mig konfunderad, så jag vet faktiskt inte vad det är han lutar sig mot. Men den står där i skogen och han tyckte att det skulle vara fint om jag tog en bild när han satt där. Det blev som en ute och inne bild i ett.
Till skogen kan jag fortfarande ta mina små, men vad gör man med tonårspojkar? Det är inte lika lätt att umgås så att båda verkligen har kul. Men idag hade vi i alla fall en fin mor och son stund, jag och min 15-åring, när vi malde kött tillsammans. Han älskar kött båda att äta och tillaga det, själv är jag mer tveksam. Jag var vegetarian i 13 år men när jag blev gravid med honom så började jag äta kött igen av flera olika skäl. Att jag köttchokade min gravida kropp verkar ha satt sig djupt i hans personlighet eller så gillar han bara att reta mig.... Kött eller ej så var det i alla fall roligt att mala tillsammans och förträffliga hamburgare blev det av högrevet, men skogen kändes bättre i min själ som fortfarande är vegetarian.  

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?