torsdag 27 juni 2013

Blandbio


Jag har blivit lite kär i majonäs, en klick piggar liksom upp det mesta. En tråkig lunch, en smaklös sås, en torr kyckling. Allt blir bättre med majonäs (jag tänker mig också att mina ben kommer att smörjas inifrån av majonäsen och jag kommer snart att ha blanka, vällfuktade ben, skitsnygga!).

Jag kompenserar mina yngsta barn med extra uppmärksamhet på mina lediga dagar, idag gick vi på bio. En del barnfilmer är bra men idag blev det, Dumm dummare (eller vad den nu hette) inte riktigt något för mig. Där i mörkret satt jag och skådade in i framtiden, då går vi med våra barn på blandbio. Barnen ser sin film och den vuxna sin, fast man sitter bredvid varandra. Även utmärkt för par som vill göra något ihop men har totalt olika filmsmak. Jag skulle absolut gå oftare på bio. Jobbigt bara om man hamnar bredvid någon som ser en skräckfilm, man får kanske ha någon form av kapsel på huvudet så att man inte störs. Eller så stannar man hemma och äter majonäs, det är också en sorts upplevelse. För skräckversionen: majjo + jordgubbe, för romantikern: majjo + räka den som gillar äventyr äter direkt ur burken med en väldigt vass kniv.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?