fredag 10 maj 2013

Snart...


En bild från förra sommaren... jag startar alltid dagarna på ön med en simtur. Det spelar ingen roll om det regnar eller är alldeles för kallt, inget går upp mot ett svalt morgondopp i sjön.
Nej, jag har tyvärr blivit en riktig badkruka, förr var jag bara rädd för monster och hajar i vattnet nu är jag dessutom rädd för kylan. Men om det är riktigt varmt ute då badar jag gärna, fast efter frukost.
Hon som dyker så snyggt är min brorsdotter Henriett som simmar sig fram i livet, de senaste nio åren i USA. Hon har till och med simmat sig till ett amerikanskt medborgarskap!
De många åren i USA har gjort hennes svenska lite rostig, men desto roligare. Fick häromdagen ett mejl om att hon kommer till Sverige i sommar och att hon då gärna vill ta en "avslappnad tur till ön med oss". Jag älskar såna där direkta översättningar från engelskan, rätt men ändå ett helt nytt sätt att uttrycka sig på.  Ibland blir det helt fel som när hennes nästan två meter långa bror tyckte att det var väldigt tringt på flyget till Sverige. Jag ser fram emot många avslappnade öturer i sommar...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?