tisdag 14 maj 2013

Smycken överallt...


Jag hänger på mig smycken på morgonen, sen åker de av under dagen och hamnar på olika ställen i huset. Som tur är får de för det mesta ligga kvar, borta är den tiden när jag var rädd att någon skulle svälja och kvävas av mina ringar och små örhängen. Jag borde verkligen skaffa en bra förvarings möbel till alla silversmycken som jag har gjort under mina 13 (!) år på silversmideskurser. En smal hög byrå med med hundra lådor, en för varje ring, örhänge eller halsband. Någonstans där ute finns det nog. Tills dess får hela huset vara mitt smyckeskrin. Det är inte heller så tokigt, att bo i ett smyckeskrin.

1 kommentar :

  1. Självklart vore det passande med en sån! Med så många lådor, men samtidigt syns ju inte dina fina alster då. :) Kram!

    SvaraRadera

Vad tycker du?