lördag 30 mars 2013

Glad Påsk!


Vi har lämnat hjorten med sin fjäderkrans ensam hemma för att fira påsk i fjällen. Jag vet inte om uppkopplingen här är tillräckligt bra för att kunna blogga, det får visa sig.



Våren där hemma lämnade vi och hamnade mitt i snöriket med rosa fjälltoppar i solnedgången. Nu ska jag försöka åka så mycket skidor att jag tröttnar och klarar mig till nästa vinter. Utsikten från min säng är fantastisk med ett litet fjäll och en granskogssiluett mot rosa och blågrå himmel, alldeles för vackert för att ens försöka fotografera det. Istället sitter jag stilla och stirrar på den. Just där det rosa tonar över i blått gillar jag. Precis där skulle jag vilja flyga in på en kvast, men jag har inte lärt mig kvastflygning  än eller så har jag bara provat fel sorts kvastar.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?