onsdag 19 december 2012

Docklampor


 Hos Dos Family fick jag ett bra tips om hur man gör om en gammal docka till en lampa med hjälp av led-belysning.



 Jag hittade tre lämpliga dockor på en loppmarknad, den utan huvud fick jag grattis. På exempelvis ikea kan man köpa led-belysning, jag hade redan en led-ljusslinga liggande hemma. Ledlampor blir inte varma och går därför att stoppa in i trånga, plastiga utrymmen.
Usch, sa tre av fyra barn när jag visade upp arrangemanget. En av dom tyckte precis som jag -åååh vad fint! Dom andra tre tyckte att det var läskigt, hemskt och obehagligt. -här vill inte jag gå förbi på natten -dockor och clowner är läskiga. Jag erbjöd mig att i tonåringens sovrum ställa in tio exakt likadana dockor med ljus i och koppla dom till en timer så att dom tänds och släcks i olika takt. Så att det ser ut som att det är samma docka som förflyttar sig runt i rummet. Han skulle tänka på saken.

                         
                                                     Mitt eget lilla barnmorske altare.





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?